Als preferred supplier is TrueTalent al langer betrokken bij het invullen van diverse IT en finance vacatures binnen Volkswagen Pon Financial Services (VWPFS). Vanuit vertrouwen breidt dit zich nu uit naar meer business-achtige rollen. Zo loopt er na een succesvolle bemiddeling voor een product owner CMS nu ook een bemiddelingsproces voor een collega die de rol van digital content marketeer komt vervullen binnen het team van Maikel. Hij is binnen VWPFS verantwoordelijk voor het digital marketing team en legt uit waarom de samenwerking met TrueTalent voor hem waardevol is en bemiddeling zich altijd weer terugbetaalt.
“Zelf werven bleek best lastig, omdat dit zorgt voor een bredere benadering.” vertelt Maikel. “Ik ben de samenwerking met TrueTalent aangegaan vanuit de onderliggende behoefte om ook een kwaliteitsslag te maken. Je hebt in onze business best wel heel specifieke rollen die het verschil kunnen maken voor een organisatie. Daarvoor wil ik echt de toppers uit de markt. En daar helpt TrueTalent mij nu heel goed bij. Ze zorgen dat ze écht begrijpen wie wij zoeken en gaan vervolgens heel gericht te werk.”
Toelichtend: “Technologie is niet alleen nog maar de competentie van IT. Ook in mijn team, voor de digital en business kant, heb je die competentie hard nodig. Bij TrueTalent weten ze ook goed een brug te slaan tussen rollen die tussen business, marketing en IT invallen.”
“Bij TrueTalent zijn ze kritisch.” stelt Maikel. “Dat betekent dat ze niet met je meepraten, maar een reëel beeld schetsen. Is wat je vraagt wel realistisch? Past dit profiel wel bij het voorwaardenpakket dat je biedt? Die feedback is natuurlijk niet altijd wat je wil horen. Ze kunnen hierin stevig en scherp zijn, maar het brengt je uiteindelijk wel verder. Want zo ben je zelf niet onnodig veel tijd kwijt. En inmiddels weet ik dat ze met echt goede kandidaten komen. Het betaalt zich op deze manier altijd terug.”
Als ‘great place to work’ weten ze binnen VWPFS wel hoe ze goed moeten zijn voor medewerkers. Er worden leuke dingen georganiseerd en er ligt een mooie set aan arbeidsvoorwaarden. Een aantrekkelijk beginpunt om mensen binnen te halen, maar niet altijd voldoende om ze ook binnenboord te houden, vertelt Maikel: “Salaris is belangrijk, maar vaak niet de meest bepalende factor voor medewerkers. Uitdaging is dat wel. Het digital marketing vakgebied ontwikkelt zich nog altijd snel en de professionals zijn vaak nog relatief jong. Die willen zichzelf continu ontwikkelen en uitgedaagd blijven worden. Hierin proberen we dus voldoende mogelijkheden te bieden.”
Op de vraag wat de samenwerking met TrueTalent typeert, volgt resoluut het antwoord: “partnerschap”. Maikel: “Ik heb het gevoel dat ze in-house zitten, juist door die scherpzinnige kant. Doordat ze geen genoegen nemen met makkelijke antwoorden. Je krijgt vaak drie extra vragen terug, zodat ze echt goed begrijpen wat je zoekt. Maar ook de snelheid waarmee ze werken draagt hieraan bij. Op het moment dat je een opdracht uitzet, gaan ze er met veel dedication mee aan de slag. Dat ze daarnaast ook heel toegankelijk, benaderbaar en erg goed bereikbaar zijn, maakt TrueTalent eveneens een fijne partner om mee samen te werken.”
“Dus zeker doen.”, zegt Maikel afsluitend. “Niet gaan voor een partij die met je meepraat, maar bewust kiezen voor eentje die realistisch en eerlijk is.” Daar zit een bepaalde wederkerigheid in, maar dat dit loont staat voor ons al vast.”
Of je nu een bedrijf bent dat gemotiveerd talent zoekt, of een professional die zijn of haar carrière naar een hoger niveau wil tillen, wij staan voor je klaar. Met onze gerichte en persoonlijke benadering zorgen we voor sterke verbindingen die leiden tot duurzame resultaten en succes voor iedereen.
Ook zin in je droombaan of op zoek naar de perfecte match? Bekijk de vacature van digital content marketeer.
© 2025 TrueTalent. Ontwikkeld door E-wolve | Privacy Policy